Kennis en inspiratie
Wij inspireren graag anderen door het geven van lezingen en workshops. Hierbij zijn wij met name actief op gebied van business model innovatie. Meer informatie hierover vindt u onder Workshops Business Model Innovatie. Daarnaast inspireren wij u graag op gebied van groei in een van onze GroeikansenCalculator sessies.
Business model innovatie (BMI) is het simultaan en gecoördineerd wijzigen van tenminste twee dimensies van het business model. Dit is extreem belangrijk voor industrieën die worden geconfronteerd met de uitdagingen van globalisering, dalende marges, digitalisering en opkomst van radicaal nieuwe spelers. Wij verwachten dat de ontwrichtende werking die hiervan uitgaat de komende tien tot twintig jaar bijna elke bedrijfstak zal treffen. Wij denken dat de enige manier om hiermee om te gaan is om de dominante logica van uw eigen industrie en van uw eigen succeshistorie te doorbreken. Dit kan alleen worden bereikt via het toepassen van innovatieve methoden. Business model innovatie is hiervoor een geëigend instrument.
Jaymera in de bladen
Op basis van onze praktijkervaring en onderzoek worden onze inzichten over groei en innovatie regelmatig gepubliceerd in vakbladen, waarvan hier enkele voorbeelden.
Complexe oplossingen
Het leveren van complexe oplossingen: servitisation in de praktijk. Link Magazine, december 2017
Beyond servitisation
Andere business model migratiepaden: opties naast en na servitisation, Link Magazine, april 2018.
Radicaal transformeren
Radicaal transformeren met business model innovatie, juist als het nog goed gaat. Link Magazine, juni 2017
Exportgroei door BMI
Internationale groei mogelijk maken door te breken met dominante logica. Globe Magazine, oktober 2017
Simplexity
Eenvoudig bezig zijn met de juiste innovaties en daarmee onnodige complexiteit voorkomen. Link Magazine, september 2017
Boeksamenvattingen
Zelf worden wij ook geinspireerd door toonaangevende ondernemers, academici, sprekers en auteurs op gebied van groei, innovatie en capable workforce. Wij hebben hiervan een selectie gemaakt en de hierin aangeboden kennis hieronder in boeksamenvattingen beschikbaar gemaakt.
The Catalyst
How you can become an extraordinary growth leader - Jeanne Liedtka, Robert Rosen & Robert Wiltbank, ISBN 978-1-933199-36-8
The Innovator's Solution
Creating and sustaining successful growth - Clayton Christensen & Michael Raynor, ISBN 978-1-4421-9657-1
Stall Points
Most companies stop growing, yours doesn't have to - Matthew Olson & Derek van Bever, ISBN 978-0-300-13687-6
Road to Organic Growth
How great companies consistently grow market share from within - Edward Hess, ISBN 978-0-07-147525-9
Innovatie in de Nederlandse maakindustrie
Tien tips voor effectieve innovatie en maximale innovatiekracht in de Nederlandse maak-industrie - Raoul Diederen & Mirjam Janse
Good to Great
Why some companies make the leap and others don't - Jim Collins, ISBN 978-0-06-662099-2
The Design of Business
Why design thinking is the next competitive advantage - Roger Martin, ISBN 978-1-4221-7780-8
Crossing the Chasm
Marketing and selling disruptive products to mainstream customers - Geoffrey Moore, ISBN 978-0-06-229298-8
Innovation and Entrepreneurship
Innovation is a discipline, with its own, fairly simple rules; and so is entrepreneurship - Peter Drucker, ISBN 978-0-7506-8508-5
Meer over groei en innovatie
Clay Christensen’s Milkshake Marketing
Tina Seelig on Reframing Breakthroughs
Alex Rawson on The Truth About The Customer Experience
Clay Christensen on Marketing Malpractice
Meest innovatieve bedrijven 2015
Grote ideeen
Nieuwe & opkomende technologie
Innovatie op de voet gevolgd